DIA DE LA TERRA

DIA DE LA TERRA

El passat 18 de febrer l’escola sencera ens hi vam abocar per treballar en favor del nostre entorn natural, de la terra i dels éssers vius que hi viuen. Cada classe va desenvolupar diferents activitats que van estar recollides per escrita i gràficament per un bon grapat de “periodistes” de 6è. Aquestes són les cròniques:

LLUNES

Van regar  el seu jardí perquè tot estigués més fresquet. De casa, van portar ampolles d’aigua de plàstic. Van fer forats als laterals de les ampolles i va quedar el jardí ben regat i les llunes incloses. Els va agradar molt i van gaudir fent un favor a la terra.

 ESTRELLES

La classe d’estrelles van fer alguna cosa per als porc senglars i per la natura !!! : Vam anar a l’ aigüerola !!. Van començar per obrir una maleta màgica que contenia coses secretes .La van obrir i va sortir un ninot , que era LA REINA DEL PANTÀ, era una granota !!!. A les estrelles els va agradar molt. Després d’això van llegir un conte i va venir la senyora Roser, una treballadora de Can Coll. Va treure coses que havia trobat al bosc, les estrelles van descobrir moltes coses. Aleshores van sortir cap a l’ aigüerola , les estrelles exploraven i trobaven coses noves….. Un cop arribats a l’aigüerola , van fer parelles . Els grans ficaven l’aigua i els petits ficaven sorra al costat . S’ho van passar genial,van aprendre molt i es van portar molt bé fent el millor : Cuidant la terra

SOLS

Van fer dues menjadores d’ocells, una de taronja i una de fang. Començaven per las de fang. Van posar pipes a la bola de fang que els hi van repartir. Desprès buidaven les taronges i els hi  van posar menjar d’ocells a dins. Ho van tornar a penjar i… a jugar!!!

PRIMER

Els nens i nenes de la classe de 1er. Van plantar plantes al jardí com romaní, farigola… Van cultivar tomàquets, pastanagues, naps i enciams. La Xènia va explicar què  és una planta autòctona. El pare del Tomàs va fer els testos del jardí vertical. La Xènia va explicar també el que deia al sobre de les llavors dels tomàquets autòctons. Uns quants de 1er van agafar les plantes per plantar-les al jardí. Tots els nens van agafar un pot de iogurt ple de terra i els van omplir de llavors. Es van asseure , les van classificar i les varen plantar.

Després els nens de 1er es van sentir orgullosos de la seva feina.

(Problemes tècnics fan que, de moment, no puguem publicar les fotografies corresponents. Aviat hi seran. Disculpes)

SEGON

A 2n van parlar dels ocells de Collserola.

El Joan de Can Coll va ensenyar –los  a fer menjadores d’ ocell. Van fer tres tipus de menjadores . Per la primera menjadora van fer una esfera de fang , la van arrebossar de llavors. Van travessar l’ esfera amb un pal, i pel forat van passar-li una corda i van lligar-hi el pal per sota. Per la segona menjadora van agafar una pinya i la van untar de crema de cacauet, i igual que la primera menjadora, la van arrebossar  de llavors i li van lligar un fil. Per la menjadora nº3 , que per cert, no la van fer perquè no hi havia temps, consistia en clavar uns cinc cacauets en un filferro perquè els ocells se’ls mengin.                                                                                                                 També van escoltar cants d’ocells i van anar a penjar pel pati les menjadores d’ocell i  finalment van cantar una cançó juntament amb tota l’escola.

 TERCER

Quan vam arribar a la classe de 3er el Miquel, un treballador de Can Coll, va explicar als nens i nenes de 3er el que farien. Quan el Miquel va acabar, vam agafar les eines i vam tirar cap a la font Joana, amb l’Antonio, el Juan Diego i el Miquel. Vam arribar a la font Joana a les 11:25 del matí.

Es van fer 3 grups:

  • El grup de les fulles, que s’encarregava d’escombrar-les perquè tot quedés ben net.
  • El grup de la terra, que s’encarregava de repartir la terra equitativament per tot l’espai.
  • El grup de la bassa, que s’encarregava de netejar-la.

Aquests grups van anar rotant fins al final de l’activitat, perquè tothom fes de tot.

Segons els nens i nenes de 3er la tasca més difícil era la bassa, ja que molt probablement t’embrutaves i era una mica fastigós. A les 12:00 la meitat de la feina ja era feta, els/les nens/es de 3er estaven cansats/des però orgullosos/es de la seva feina la qual els hi va agradar tot i que s’haguessin embrutat.

 QUART

Els de 4rt es van dividir en dos grups. Un a fora al jardí de papallones i l’altre a l’aula. A mig matí van intercanviar les feines.

Els nens i nenes del primer grup van remoure la terra i treure les males herbes, perquè s’oxigenés la terra. Aleshores van plantar tot tipus de plantes aromàtiques: romaní, farigola i fins i tot llimonera. Per descomptat també les van regar.  D’altre banda l’altre grup de 4rt, a classe, van fer manualitats, van veure vídeos de precioses papallones i fantàstics jocs de cartes sobre la natura, així doncs aquell dia va ser pacífic i divertit per a ells i elles.

CINQUÈ

Els nens i nenes de cinquè vam anar a la Font de Sant Ramon. Vam partir-nos en dos grups. Uns van anar a la font i uns altres al camí. Els de la font vam treure fulles de dins de la font i del seu caminet de l’aigua. Posàvem les fulles a uns cubells i les apilàvem en una muntanyeta. També trèiem el fang  que feia que pel camí no passés aigua i s’embussava. Vam netejar una mica els voltants.

Els que van anar al camí de Vallvidrera havíem de podar les branques que sobresortien del camí. També era necessari treure el fang i la brutícia del canalet per on circula l’aigua.

SISÈ

A sisè vàrem treballar en dos grups: un grup es va dedicar a plantar flors (clavellines i Calanchoes) a les jardineres dels ampits de les finestres de 4t, 5è 6è i l’aula d’expressió. També vàrem plantar en testos bulbs de tulipa i de narcisos  així com cebes, esqueixos de geranis  i patates grillades (tubercles). Això últim dins del projecte que estem treballant a classe sobre la reproducció dels éssers vius (reproducció asexual de les plantes). Vèrem tenir l’ajuda del Juanma, monitor, que ens va portar les patates, aglans i dues parres de raïm que també van quedar plantades. També ens va ajudar el Jordi, el nostre tutor. Al final els ampits vàren quedar ben plens de flors i les patates i les cebes ben plantades. L’altre grup es va dedicar a fer periodisme per tota l’escola.

CLOENDA

Desprès de fer tot això ens vam reunir tots els cursos i unes persones de Can Coll van venir  a felicitar-nos pel nostre treball i vam cantar la cançó de la terra  i ens van ensenyar una nova que es diu “Pasta de paper”. Van cridar classe per classe per dir  el que havíem fet durant aquell matí i tots ens ho vam passar genial i vam aprendre molt.  Després a dinar els entrepans a l’aire lliure! (Bé, vam entrar dins que feia fred!)

Deixa un comentari