DIA DE LA TERRA

Avui, dia 10 de març de 2022, hem celebrat el Dia de la Terra. Els nens i  nenes de l’escola Els Xiprers han fet diverses activitats per contribuir a la cura i millora de la natura i de la nostra Terra.

L’alumnat de 6è ha fet reportatges de totes les activitats fetes pels diferents cursos. Hem fet fotografies, escrits i entrevistes.

 

Entrevista al Raimon (Gerent del Parc de Collserola).

Per Lola i Caterina

                                                                                                      

 

 

 

 

 

 

Hem tingut la sort de poder fer una entrevista al Raimon, el gerent del Parc de Collserola. Per començar hem agafat la càmera de fotos i ens han rebut a una sala molt acollidora del Centre d’Informació del Parc de Collserola. Hi han molts mapes físics de Catalunya i infografies de Collserola.

En Raimon ha sigut molt amable en dedicar-nos el seu temps. S’ha presentat i ens ha explicat quina feina fa. S’encarrega de dirigir i gestionar les diferents feines del parc de Collserola.

Ens ha explicat una mica per sobre com funcionen els límits del parc i les complicacions que hi ha avui en dia. A continuació li hem fet un parell de preguntes més i ens ha respost amb moltes ganes.

Per acabar li hem fet un reportatge de fotos a l’exterior. Li hem donat les gràcies i ens ha dit que vindria a veure la nostra futura exposició de fotografies.

 

 

 

 

 

 

 

LLUNES

Per Leo, Ethel i Ester

Avui les llunes han après quins elements conformen La Terra i que s’han de cuidar: l’aigua, l’aire, la terra, els animals, les plantes…

Després ens han portat una maleta que contenia animals de peluix conjuntament amb llibres d’animals, i hem cantat unes quantes cançons d’animals i hem llegit els llibres.

També hem après en quin contenidor va cada cosa per reciclar.

Com plovia no hem pogut sortir a fora a regar les plantes llavors hem posat unes llavors en cotó fluix (per fer de terra), les hem regat i hem esperat a veure què passava.

Ens hem repartit la feina entre els tres (Leo, Ester i Ethel), un apuntava, l’altre feia fotos i un es quedava tranquil·litzant a les llunes i anàvem rotant.

Hem gaudit molt de l’experiència.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ESTRELLES

Per Dela i Guille

La Dela i el Guille hem anat amb les estrelles mentre fèiem fotos a la classe de quart i ens ha ajudat una noia de Can Coll que es diu Anna. Ens  ha explicat un conte dels diferents animals i sorolls cap al camí de Can Coll i ha dit que podem anar els diumenges perquè està obert.

Després amb les estrelles hem anat a l’aigüerola. Hem recollit  terra tova, mullada, pedres de pissarra, grans i també anem observant per si hi ha plàstics o brutícia per recollir. La  noia amb els guants  ho ha anat agafant. Quan hem arribat a l´aigüerola hem observat l’aigua hi ha havia uns animals. Li hem tret les fulles, després amb la terra al voltant i amb les mans hem anat plantant i posant les pedres, llavors li hem posat aigua i quan ha caigut ha semblat una cascada. Ha estat molt interessant!

   

 

SOLS

Per Àgata, Gabriel i Íria

Avui el grup de Sols en el Dia de la terra han fet menjadores d’ocells. Es distribueixen en tres grups:

  • Un grup treu el suc de les taronges.
  • El segon grup pela els cacauets i trenca el pa.
  • L’últim grup munta les menjadores.

L’Àgata va al primer grup a buidar les taronges.

L’Íria ha anat amb el segon grup a pelar els cacauets.

El Gabriel munta les menjadores amb el tercer grup.

El grup de sols està molt emocionat i una mica esverat en aquest dia tan important.

El primer grup ja ha començat a fer el suc de taronja.

Per començar, el segon grup està pelant els cacauets i ja van molt avançats.  Està sent molt divertit i emocionant.

Com que el segon grup ja ha acabat de pelar els cacauets, el tercer grup ha començat a posar els fils a les menjadores.

Al segon grup li han caigut moltes peles de cacauets! Però no passa res, perquè entre tots i totes ho arreglem.

El primer grup ja té tres gots de suc i moltes pells de taronja! Molt bé, continuem així!

El segon grup està triturant els cacauets, trossos de pa, torrades i galetes d’arròs.

El primer grup està posant fils a les peles de taronja per poder-les penjar i li posen a dins una mica de crema de cacauet perquè s’enganxi el menjar i han posat tots els cacauets, les galetes i el pa triturat a dins les menjadores.

Han tingut un petit problema, ha sobrat molt menjar i suc de taronja i no saben què fer amb això. Com que tenen gana s’ho han menjat tot.

 

Després d’endreçar, la classe de Sols ha sortit al pati de l’escola a penjar les menjadores.

Ja hem acabat i hem gaudit moltíssim!!!

 

Ens ha agradat molt poder compartir aquesta experiència amb els Sols. Els hem pogut ajudar i això ha sigut fantàstic.

PRIMER

Per Levon i Mariona

Els de 1r han de repoblar el racó de darrere dels xiprers de la porta de dalt de l’escola.

Han començat explicant una mica com fer els esqueixos. Després per grups han agafat testos de l’hort i han plantat les diferents plantes.

Mentre uns planten uns altres fan feines. El primer grup ha agafat les eines per remoure la terra i treure les fulles seques i les pedres que hi havia. Quan han acabat, la Xènia ha anat a buscar unes tisores per poder obrir els paquets de terra. També s’han de ficar unes bigues de fusta noves.

Han tingut un problema perquè han afegit més sacs de terra del compte i hem hagut de tornar molta terra als sacs.

DespréS hem distribuït les plantes per saber on aniria cadascuna i finament les han plantat per grups. Ha quedat preciós.

 

SEGON

Per Azul i Bruno

Els de segon han de fer menjadors per ocells amb cacauets i crema de cacauets (molestant el mínim possible als ocells).

El Rubén i el Xavi són els monitors de Can Coll i han començat fent una introducció sobre ocells. Els hi expliquen com s’han de fer les menjadores, poden escollir entre l’opció 1 i l’opció 2. Com es fa?

Menjadora 1: amb una corda lligues una pinya, fiques la crema ben endins i afegeixes blat, cucs i cacauets que s’han de moldre. Quan tens la pinya amb crema s’ha de sucar amb alguns ingredients.

Menjadora 2: han fet servir filferro i li han clavat als cacauets i les han ficat a les branques dels arbres. Les menjadores dels ocells es fiquen a la tardor i a l’hivern.

Els de Segon han anat a buscar pinyes, han trobat moltes i tots han començat a fer les menjadores li han ficat de tot, ara estan recollint.

A prop de les menjadores hem ficat reclams d’ocells amb uns altaveus per observar-los. Ara estem veient mallerengues blaves i mallerengues carboneres i hem pogut fer fotos als ocells.

A nosaltres ens ha agradat aquesta activitat i també hem pogut ajudar a moldre els cacauets i penjar menjadores.

Bona feina, segon!

 

TERCER

Per Ray, Martí i Hug

Avui els de tercer netejaran la Font Joana amb la Montse i el Lluís que venen des de Can Coll.

Primer agafen carretons amb eines per poder netejar millor.

En arribar la Montse ens explica com funcionen les eines, quines eines es faran servir, quines feines faran (netejar les escales, netejar el banc, fer millors canals perquè així l’aigua passa millor i tapen camins perquè els ciclistes no puguin passar i no treguin arrels que surten i evitar l’erosió).

 

Els grups es preparen per fer feina i agafen les eines. Fan servir diferents eines per fer diferents feines, com és lògic.

Fan servir espàtules escombres i rasclets per treure la brutícia dels bancs. Utilitzen rasclets, pales per treure les fulles on passa l’aigua, de manera que es fan petits rierols controlats.

Els nens i nenes de 3r es distribueixen entre diferents grups i faran diferents feines . Han netejat les escales, el rierol i inclús han fet una mini bassa perquè vagin els petits ocells.

Ha estat una activitat divertida i vam fer diferents torns per poder ajudar.

 

QUART

Gael, Fabio i Aila

Per començar hem esmorzat per agafar forces. Necessitem molta energia per treballar i ajudar a La Terra.

Comencem a fer feina, ens hem dividit en dos grups. Uns van a plantar al jardí de les papallones tota mena de plantes que havien portat tots els nens i nenes de 4t, hem fet servir moltes eines, aixades, pales, pics, rasclets… I moltes ganes de treballar!!!

Hem tingut alguns problemes amb les pedres perquè mentre excavàvem teníem dificultats per fer forats profunds. L’altre grup s’ha quedat a la sala d’expressió fent diferents feines sobre les papallones: Les dibuixàvem i després les plastificàvem per penjar-les a la reixa del jardí de les papallones, llegeixen llibres sobre el tema, mirant fotos de papallones escolten i miren un documental i juguen a jocs de taula sobre elles.

Més tard els dos grups s’han intercanviat les tasques, el grup que estava dintre a passat a fer feina a fora i el grup que estava a l’exterior a passat a estar a dintre.

Hem tingut la sort de poder fer entrevistes a tres nens de 4t: El Reda , el Nicolás i el Gael.

Entrevista

Que és per tu el dia de La Terra?

  • Per a mi és un dia molt especial i m’agrada molt perquè ajudem a La Terra en grup.

Com t’has sentit treballant?

  • Em sento bé i orgullós, perquè ajudo a la terra  i m’encanta plantar plantes.

 

CINQUÈ

Per Ivo i Max

El grup de cinquè han fet manteniment de camins i canals d’aigua.

Els tècnics que ens han ajudat es diuen Glòria i Bernat. Ens han ensenyat una mostra d’erosió, que és aigua que porta terra cap a baix on no cal i no deixa que la Terra s’assenti als llocs que fa falta.

També han netejat bancs i han tret terra dels canals d’aigua.

Un altre grup ha fet muntanyetes a les vores dels camins que tenen com una baixada brusca per evitar erosió.

Un altre grup ha fet un muret de troncs per evitar erosió.

Els tècnics ens han explicat que s’ha de passar pels camins no pels dreceres per evitar l’erosió.

“Ha molat molt” quan hem agafat un tronc que estava en un barranc amb la corda i hem pujat fins a dalt del barranc.

També estem fent una muralla perquè no hi hagi erosió.

Els de 5è estan treballant en grups i ho estan fent molt bé.

També han plantat heures i altres plantes amb 2 motius 1 motiu és que plantar les plantes en un mini barranc i que les arrels agafin la terra i no erosioni i l’altre motiu perquè la gent no passi .

El Ivo i el Max han ajudat en les coses on faltava gent i ens ho hem passat molt bé!