Comunicat de Vaga #24O

COMUNICAT EQUIP DE L’ESCOLA

Vallvidrera, 22 d’octubre de 2013

Benvolgudes famílies,

El proper dijous 24 d’octubre de 2013, hi ha convocada una jornada de vaga general d’Educació a tot l’Estat. La convocatòria d’aquesta vaga s’emmarca en el procés de lluita contra l’aprovació d’una nova llei per part del Govern Espanyol, la LOMCE, que malmet el futur educatiu de la nostra societat.

La LOMCE afectarà els vostres fills en punts tan bàsics com:

L’escola catalana i la immersió lingüística han estat una política de consens a Catalunya i un factor d’integració per a la ciutadania catalana de qualsevol origen. La societat catalana no ha de permetre la fractura social ni la pèrdua cultural que l’aplicació de la LOMCE suposaria, en permetre escoles amb llengües vehiculars diferents, o en reduir el pes de la llengua i la cultura catalanes en el sistema educatiu

La corresponsabilitat és un factor d’èxit en l’educació. Per això és imprescindible la capacitat de fer projecte educatiu concret a cada centre o grup de centres, amb la implicació de la comunitat educativa. La LOMCE ignora les directives europees, usurpa competències al govern de Catalunya, anul•la la capacitat d’intervenció dels municipis, desconsidera la intervenció dels agents socials i minimitza la participació de la comunitat educativa.

El talent individual i col·lectiu és el resultat de l’educació, no una qualitat innata i inamovible. La missió del sistema educatiu no només és reconèixer diferències d’origen i “encauzarlas en distintas trayectorias”, sinó compensar-les mitjançat una bona educació per fer efectiva la igualtat d’oportunitats en la vida adulta.

L’educació implica un compromís ètic amb la societat i amb la convivència democràtica. Defensem l’educació en els valors comuns d’una societat democràtica, un currículum laic en l’educació bàsica.  La diferenciació escolar de l’alumnat que cursa religió i el que cursa una assignatura alternativa i l’eliminació d’una formació comuna en els valors de ciutadania no són mesures adequades per al conreu de l’esperit crític ni de la solidaritat democràtica.

La LOMCE posa en qüestió la universalitat del dret a l’educació rebaixant la responsabilitat dels poders públics perquè aquest dret sigui  garantit per. “otros agentes, públicos y privados, que desarrollan funciones de regulación, de financiación o de prestación…”

La segregació escolar opera contra l’educació, la construcció de coneixement i la cohesió social.  La LOMCE promou la segregació escolar de l’alumnat per nivell adquisitiu, amb la promoció del mercat educatiu i de polítiques de competitivitat entre escoles. Promovent la segregació per sexe, per religió, per rendiment escolar.

La millora de la qualitat de l’educació pública s’aconsegueix mitjançant un esforç col·lectiu i continu basat en el coneixement, en la investigació i en la innovació pedagògica. És inacceptable la devaluació d’algunes matèries, del currículum, els plantejaments organitzatius i de gestió allunyats del treball d’equip, i d’errònia concepció d’autonomia de centres.  La LOMCE no avança ni en la formació docent,  ni en la promoció de la investigació, ni la transferència de coneixement ni la innovació.

Aquesta convocatòria té el suport dels col·lectius FAPAC i MUCE (Moviment unitari de la comunitat educativa).

El claustre i l’equip de monitors en àmplia majoria ens adherim a la vaga per tant no es podran realitzar les activitats habituals a l’escola. Estem obligats a oferir uns serveis mínims però us demanem la vostra col·laboració recolzant la vaga.

Cal afegir que aquest dia no hi haurà servei de menjador ni de tren. Us recordem que l’AMPA no té l’obligació d’oferir serveis mínims.

Us donem les gràcies i esperem que pugueu comprendre les raons que ens porten a donar-vos aquesta informació i que valoreu també, com a famílies, la conveniència de venir a l’escola i compartir amb els vostres fills i filles els motius pels quals no els portareu.

Cordialment,

Equip de l’Escola Els Xiprers
Tornar a dalt

COMUNICAT COORDINADORA AMPA/AFA

Bona nit famílies,

Us informem que dijous no hi haurà servei de transport ni de menjador donat que els monitors s’han sumat a la vaga estatal convocada contra la LOMCE, sense oblidar la LEC i les Retallades, i no hi ha obligació de disposar de serveis mínims.
Des de la coordinadora de l’AMPA, compartim l’adhesió a la vaga, i fem un crida a les famílies que s’hi sumin també com a comunitat educativa.
També us animem a concretar un punt de trobada per anar a la manifestació convocada a les 12:00h a Pl Universitat,  col·lectivament com a Comunitat Escolar d’Els Xiprers (AMPA i Escola).
La coordinadora

Tornar a dalt