Alimentar-se a l’escola

Alimentar-se a l’escola

DinantXiprers

Alimentar-nos no és només cobrir unes necessitats fisiològiques, sinó que aporta salut, fomenta criteris de consum, l’aprenentatge d’habilitats socials i és una realitat socialitzadora. La tria de cada aliment que ens mengem, tenint en compte tot el procés des de la seva producció, transformació, distribució i elaboració, és una aporta per models més o menys respectuosos amb l’ambient i més o meys justos amb la societat i el món.

ProductesMenjador
El migdia es valora com un espai/temps important, que forma part de l’educació integral dels infants tant des del punt de vista social com emocional, on cal tenir cura que els nens i nenes siguin feliços i a la vegada que vagin essent cada cop més autònoms sentint-se el menjador com us espai propi. El menjador ha de proporcionar nutrients alimentaris i emocionals.

A l’Escola Xiprers tenim una empresa de menjador (Campus Estela) que ens acompanya en el procés de vetllar per un menú ecològic, saludable, de proximitat i temporada. La majoria dels aliments que oferim als infants són biològics (fruita, verdura, hortalisses, llegums, cereals i lactis) i la fruita i la verdura sempre són de temporada i sempre que sigui possible de proximitat, de manera que requereixin el mínim transport i afavoreixin els productors ecològics locals.

Disposem de menú ordinari, vegetarià i específics segons al·lèrgies i intoleràncies.

En aquests darrers temps s’ha realitat les següents millores:

La major part de les coccions són bullits, guisats, a la planxa o al forn (restringint els fregits a un cop al mes). Amanim amb oli d’oliva verge, primera premsada en fred.

Hem eliminat les olles d’alumini i s’han substituït per altres d’acer inoxidable, amb aquest canvi, que ha suposat eradicar l’alumini de la nostra cuina, un material altament tòxic en contacte amb els aliments amb altes temperatures. En aquest sentit, els entrepans de dies especials es serveixen embolicats en bossetes de paper .

Hem, introduir el peix fresc directe d’un pescador dos cops al mes.

Considerem la importància de la proteïna en etapes de creixement, però conscients de l’excés de proteïna animal en l’alimentació dels infants i adults, hem reduït un plat a la setmana de proteïna animal buscant l’equilibri nutricional amb una bona combinació de proteïna vegetal.

Per continuar reforçant el valor que aporta al sistema immunològic la varietat en l’alimentació, s’ofereix una ingesta variada de diferents cereals.

A la cuina, es fa separació selectiva de residus i part de la matèria orgànica s’aporta al compostador de l’escola per l’elaboració de compost per l’hort

El menjador està atès per monitors i monitores contractats per l’AMPA que garanteixen un seguiment dels objectius educatius que ens plantegem. L’equip de monitors seguei un procés d’acció-reflexió que té en compte l’oferiment de menjar saludable i de bona qualiuitat i l’afavorir i potenciar un ambient acollidor, harmònic, afectiu i de convivència que permeti el plaer de menjar.

Com podreu veure aquesta tasca no la podem fer sols, necessitem de les vostres aportacions i de la vostra participació. La comissió de menjador està en continu creixement i estem oberts a noves propostes. Per qualsevol aclariment, comentari… estem a la vostra disposició

Deixa un comentari