22 DE FEBRER: EL DIA DE LA TERRA

Com cada curs, el passat 22 de febrer es va celebrar a l’escola el Dia de la Terra en què tots els nens i totes les nenes de l’escola gaudeixen del nostre fantàstic entorn i aprenem també a cuidar-lo.
L’alumnat de 6è va fer una feina periodística de l’event per tal de cobrir la informació que ara us traslladem.

LLUNES

Aquest dia de la terra  era el primer de les llunes i el que han fet és reconstruir l’hotel d’insectes, però primer han estat llegint llibres a la classe perquè necessitaven saber per qui feien l’hotel. Després han sortit a fora a muntar-lo, quan han arribat han posat palla en els maons per posar-los en una habitació de l’hotel i al mateix moment dues nenes estaven posant fibra de coco i canyes de bambú.

El Bernat, entre d’altres nens/es, diu que li està agradant molt el dia de la terra. Quan han acabat l’hotel els hi hem fet una foto de grup molt il·lusionats. Ha arribat el Joan per donar diplomes, les llunes han sigut les primeres en rebre el seu diploma d’enhorabona.

Els hi ha fet una mica de vergonya explicar el que havien fet, però el diploma els hi ha fet molta il·lusió.

                                                                                                                                                                               Roc D., Judit i Jaume

 

 

ESTRELLES

Els nens d’estrelles han parlat de:

  • Anirem a l’aigüerola (Roman)

  • Si cridem no veiem els porcs senglars (Leo)

  • L’aigüerola és pels animals (Dario)

  • L’aigüerola té aigua(Iggy)

  • Estem fent una cabana al bosc (Zoe)

  • Hem d’anar en silenci(Gina)

  • El nostre arbre és el roure(Vy)

Tots han parlat molt.

La Rose i la Neus han vingut des de Can Coll per ajudar a les estrelles a fer la seva activitat i parlar-nos de l‘aigüerola i a més ens han explicat i ensenyat moltes coses del bosc com ara: Plomes d’ocells, petjades de porcs senglars, petjades de conill, un niu d’ocell, un rusc d’abelles mini, un niu d’aranyes i fins i tot excrements de conill, guineu, etc.

Primer hem anat a veure l’arbre amic de les estrelles que és el Roure i l’hem abraçat un per un. Després hem anat a l’aigüerola i entre un parell de nens l’han netejat. Més tard,  per parelles, han agafat sorra i l’han envoltat perquè els animals no es fessin mal.

Greta, Pedro, India

 

 

SOLS

Dia de la terra de sols

Els nens i nenes de sols han fet les següents menjadores d’ocells:

Menjadores de taronges: han agafat una meitat de taronja i seguidament l’han exprimit, després li han clavat una agulla a cada costat de la taronja i li han passat un fil per poder-la penjar. Per últim li han ficat menjar d’ocells.

Menjadores de cacauets: primer han agafat un fil i amb l’ajuda d’una agulla han passat un petit tros de cartró on han passat uns quants cacauets foradats per ells mateixos.

Menjadores de fang i pipes:  amb un tros de fang han fet una bola l’han foradat i li han passat un fil, després li han clavat moltes pipes perquè els ocells se les puguin menjar.

Menjadores de brics de llet: els hi han donat uns brics de llet que estaven foradats i els han pintat de marró. Quan ja ha passat una estona i la pintura estava seca han omplert els brics de menjar d’ocells i els hi han clavat uns pals perquè els ocells s’hi puguin repenjar a l’hora de menjar.

Finalment quan la pintura estava seca i el fang dur, cada sol ha agafat dues menjadores i les han penjat pel pati. Tots els sols semblaven contents i radiants.

Òria, Mar, Ia

 PRIMER

S’han separat en dos grups.

El grup u a anat a les taules a fer planter. Han agafat pots de iogurts i els han fet servir com a testos ficant-los pedretes, terra i compost. Podran plantar: ceba, enciam, carbassó, pebrot vermell i verd i tomàquets. Aquestes plantetes les guardaran en la seva classe i quan creixin les plantaran a l’hort. Tots els nens i nenes diuen que els hi ha agradat ficar la sorra i les llavors.

El grup dos a anat a l’hort a plantar plantes aromàtiques. Primer han netejat la terra traient-li les fulles  i desprès han  remogut la terra.

Quan han acabat, han fet uns forats i li han posat les plantes aromàtiques. Quan ja estaven enterrades les han envoltat amb pedres per que ningú no les trepitgi. En aquest grup diuen que els hi ha agradat molt foradar i plantar les plantes.

Desprès s’han intercanviat els grups.

Isarn, Marcel i Arnau

SEGON

Ha vingut gent de Can Coll per fer·nos totes aquestes activitats:

Els nens i nenes de segon, han fet una activitat d’endevinar els ocells que els hi posaven a la pissarra.

Desprès d’aquesta activitat han fet una menjadora que consistia en: un filferro on hi punxaven set cacauets. A continuació han sortit al pati a penjar les menjadores.

Desprès han fet una menjadora diferent que consistia en agafar una pinya i barnissar-la amb crema de cacauet després les arrebossaven amb menjar d’ocell (llavors), finalment les lligaven amb un fil. Han anat a buscar un lloc per penjar les pinyes.

Després vem anar a l’esplanada per anar a cantar la cançó del dia de la terra.

Ha sigut un dia diferent però divertit.

Els hi hem pregunat als nens i nenes de segon si els hi havia agradat aquesta activitat, i han dit que havia sigut molt divertit.

Karen, Oriol i Lluc

 

TERCER

Avui 22 de febrer, el Dia de la Terra, els nens i nenes de 3r han rebut la visita de dues persones de Can Coll.Els hi han explicat que havien de netejar la font Joana. Les eines les han portat amb carretons. Quan han arribat a la font els hi han explicat perquè serveix cada eina , han fet quatre grups i hi havia quatre feines:

Netejar la basa de la font Joana

Netejar els bancs del voltants

Netejar les escales per la part de dalt

Netejar les escales per la part de baix

Hi anaven rotant. El Piero a dit que estava molt emocionat  per començar a fer feina

Quan han acabat,  tots estaven molt contents del que havien fet.

Nahuel, Nils, Ivo

 QUART

Primer hem anat a buscar eines com pales, rasclets, raspalls etc, després vam anar a la Font de Sant Ramon i es van distribuir en grups per netejar-la.  Van estar netejant la font i el camí. Van treballar en equip i tothom  va col·laborat en la tasca de neteja.

Tota la zona que els hi va tocar, estava molt bruta.

Les tasques eren: netejar l’esplanada de la font, treure la brutícia de la font, netejar el camí i treure les fulles.

A la majoria de nens i nenes els hi va agradar la feina que van fer i estaven contents.

Cada vegada estava quedant tot més net que abans.

Quan vam acabar, vam recollir totes les eines, vam fer una rotllana per comentar  i reflexionar sobre la feina que havien estat fent.

Gael, Rita i Lola

CINQUÈ

De bon matí hem estat amb el grup de 5è treballant i fent un reportatge. Al principi, a classe, el Quirze ha repartit uns quants  guants perquè poguessin treballar. Després ens hem dirigit cap al camí per on passem per anar a les olimpíades, a Vallvidrera. Tot seguit hem arribat al lloc on havíem de treballar: els antics horts de Vallvidrera, allí ens hem trobat un senyor de can Coll: en Victor.

Abans de començar hem fet una foto de com era l’hort abans de treballar. Aleshores ens hem dividit en tres  grups de 8 persones i hem començat a netejar. Hem tret plàstics, ferros, carabasses, un nap, pilotes  etc…

Durant el treball hem vist els de 5è esforçant-se molt i il·lusionats fent la seva feina. Hem entrevistat el Toni i ens ha explicat el que estaven fent i lo divertit que els hi semblava. Quan hem acabat, hem fet una foto de després de treballar . Les hem comparat i hem vist  tot el que hem treballat.

                                                                        Roc F, Yedne i Inuk